Pagina's

vrijdag 15 mei 2015

Geen irritaties met scheren

De zomer komt er al weer bijna aan dus data betekend weer scheren, al het lichaamshaar moet weer weg maar daar wil je natuurlijk geen rode bultjes voor terug, In de winter scheer je je natuurlijk ook allen ik persoonlijk doe het wat minder in de winter als in de zomer, je kan in de winter je stoppeltjes nog wel verbergen onder een broek maar in je bikini word dat lastig. Zoals ik al zei je wil geen haartjes maar ook geen rode bultjes, hier zijn wat tips die bij mij goed helpen.
- Scheer altijd met scheergel en water dit maakt al zo veel verschil. Als je geen scheergel in huis hebt kun je ook douchegel gebruiken, dit maakt je huid lekker zacht.

-Zorg dat je scheermesje niet bot is, door dat je scheermesje niet meteen alle haartjes afsnijd moet je vaker over het zelfde stukje huid heen en daardoor gaat dat later ook meer irriteren.

-Droog je goed af en zorg dat er geen zeepresten meer zitten dit kan ook gaan irriteren 
-Insmeren met bodylotion of body butter is ook echt heel bijlagerijk, door het scheren word je huid droog een lekkere bodylotion of body butter is daarom geen overbodige luxe.

- Geen deo naar het scheren, Ik had een keer voor een feest me oksels geschoren en meteen daarna deo er op gespoten, daarna ging ik naar het feest en ik voelde de hele avond al dat me oksels prikte, ik trok me er niet zo veel van aan, toen ik thuis kwam zag ik dat heel me oksels rood en dik waren, het leek wel alsof ik een enge ziekte had maar nee het kwam gewoon door het scheren en de deo, Ik had die avond een hemdje aan dus mensen moeten het wel gezien hebben later schaamde ik me er zo voor hier heb ik dus wel van geleerd .

- Je kan ook ingegroeide haartjes krijgen en dat kan dan weer gaan ontsteken, zorg daarom dat je regelmatig je lichaam scrubt hierdoor heb je minder kan hierop

Dit zijn dingen die bij mij goed helpen tegen irritaties bij het scheren.
Hebben jullie hier ook wel eens last van ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten