Pagina's

zondag 3 mei 2015

DIY glitter body butter

Ik weet niet hoe ik op dit idee kwam, maar het zat gewoon ineens in me hoofd. Een glitter body butter. Al een hele tijd gelede zag ik in een filmpje hoe een vrouw van kokos vet een body butter maakte, Ik had ook nog een pot kokos vet maar deed er niet zo veel mee. Die vrouw had der body
 butter gewoon wit gelaten en dat vond ik een beetje saai dus kwam ik op het idee om er glitters in te doen, en toen ik dat bedacht, bedacht ik me ook dat ik er wel een  galaxy body butter van kon maken, dit is niet helemaal gelukt (vandaar ook niet de naam galaxy body butter) maar ik vindt hem wel leuk geworden.
Wat heb je nodig
-kokos vet (zorg dat je puur kokos vet heb)
-kleurstof en geur olie 
-glitters
-Pot 
- mixer 
Doe het kokos vet in een kleine kom, ik heb het in een maatbeker gedaan omdat alles dan goed bij elkaar blijft. De hoeveelheid maak verder niks uit doe gewoon zo veel je zelf wilt. Nu kan je gaan mixen. Mix ongeveer 5 tot 10 minuten tot dat het een luchtige massa word, het deed mij een beetje denken aan schuimpjes.

Als je klaar bent met mixen kan je beginnen met de kleurstof. Ik ben begonnen met blauw, daarna wilde ik roze maar toen ik het er doorheen mixten zag je dat niet meer. Daarna deed ik er paarse poeder in, dit heb ik er met een lepel zachtjes door heen geroerd want het is niet de bedoeling dat het een kleur word, en nu de glitters, ik was iets te enthousiast  en heb er meteen heel veel in gegooid, ik  had  beter wat minder kunnen doen maar dit is ook  wel leuk, je kan natuurlijk zelf weten hoeveel je er in doet of je kan het ook helemaal weg laten.
Dit is hem dan geworden, mijn glitter body butter. Hij maakt me huid lekker zacht en hij laat natuurlijk glitters achter. Wees niet bang dat je straks ineens een blauwe arm hebt door de kleurstof, zodra je het inwrijft verdwijnt de kleur. 

Als jullie hem ook hebben gemaakt stuur dan een foto naar mij op instagram of twitter, het lijkt me leuk om te zien wat jullie er van gemaakt hebben.

instagram- chiaraxloveyou
twitter-chiaraa_x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten