Pagina's

zaterdag 25 juli 2015

DIY watermeloen kwarktaart

Soms heb je een idee en denk je van dit is vast al veel eerder gedaan, zo dacht ik dat ook met dit recept maar toen ik ging zoeken op internet zag ik nergens iets wat er op leek dus heb ik het zelf maar gemaakt en het is nog gelukt ook. Watermeloen vindt ik heerlijk fruit voor in de zomer dus om er een taart van te hebben is helemaal lekker. Waarschuwing je keuken word wel vies dus hou er rekening mee dat je na de rand wel even moet poetsen.

Alvast sorry als sommige foto's wazig zijn, me handen waren best vies en nat door alles dus moest ik de foto's snel maken.

Wat heb je nodig
-Een watermeloen waar je nog een grote rand van kan overhouden.
-kwarktaart mix
Allen dingen die in die kwartaart mix moeten,
bij mij was dat:
-500 gram kwark
-250 ml slagroom
-80 gram boter
-400 ml water
Water ga je vervangen door watermeloen sap
-Rode kleurstof
-Chocolade druppels

1. Snij de uiteinden van de watermeloen er af zo dat je in het midden een dikke ronde rand over houd

2.Hol deze uit met een lepel of een meloenboor en gooi de meloen in een bak of beker.

3.Nu pak je de staafmixer en pureer je de meloen tot dat je de goede hoeveelheid hebt(net zo veel als het water).

4.Gooi alles door een zeef of vergiet zodat de pitjes er uit zijn.

5. Dep de binnenkant van het uitgeholde stuk watermeloen een beetje droog dan kunnen we nu beginnen aan de bodem.
 6.Maak de bodem gewoon zoals hij op de verpakking staat. Zet je stuk watermeloen op een zo recht mogelijk bord en gooi de bodem daar in, druk de bodem goed aan en druk ook een stuk tegen de rand van de meloen.

7. Nu kan je beginnen met de binnenkant doe dit ook hetzelfde als op de verpakking staat maar vervang het water door het sap van de watermeloen in mijn geval is dat dus 400 ml. Als je alles gemixt heb ga je de kleurstof er aan toevoegen, doe hiervan zo veel als je zelf wilt. ik wilde zo donker mogelijk dus heb ik er best veel in gedaan, maar wil jij een lichte meloenkleur kan dat natuurlijk ook.

8.Doe dit in de rand van de meloen en schud er een beetje mee zodat de bovenkant mooi recht is. Als je dat gedaan hem kun je de chocolade druppels er in doen dit moeten de pitjes van de meloen voorstellen.

9. Nu in de koelkast voor een paar uur of een hele nacht.
10. Als de kwark goed stevig is kun je de rand die boven je kwarktaart uitsteekt weg snijden, doe dit voorzichtig en zo recht mogelijk.
 Nu is hij klaar op opgegeten te worden , Hij smaakt goed naar watermeloen en je proeft de kwark er ook nog wel een beetje door heen. Als jullie hem ook maken kan je een foto sturen naar mijn mij op instagram (chiaraxloveyou).

xxx
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten