Pagina's

zondag 20 april 2014

DIY:labello lip scrub

Gisteren was ik aan het kijken op internet hoe je  zelf lip scrub maakt. Iedereen deed het in een potje of bakje en toen dacht ik :is het niet makkelijk als het in z'n labello houder(ik weet niet echt hoe ze in het algemeen heten want je hebt ze van verschillende merken)  zit. Dus ik ben gaan bedenken hoe je dat zelf zou kunnen maken en vandaag ben ik het gaan uitproberen. Het is niet echt precies geworden zo als ik het wou maar wel een beetje.
Wat je nodig hebt is suiker en een labello. die van mij is gewoon van kruitvat eigen merk. Je kan het ook met baby lips doen maar ik had het eerst getest met een goedkopere.

Je doet de balsem in een bakje en zet het in de magnetron .

Naar ongeveer een minuutje is het gesmolten .Ik zou er gewoon bij blijven staan want bij de ene gaat het sneller als bij de ander.

Laat het heel eventjes afkoelen (zorg wel dat het nog vloeibaar is). daarna doe je er 2 thee lepels suiker bij en roer je het goed door.

daarna stop je het in de houder. druk alles goed aan. Zet het in de koelkast zodat het een beetje hard kan worden.

Haal het ongeveer naar een uurtje uit de koelkast. draai hem een stukje naar boven en draai hem vervolgens weer terug. zo komt het een beetje los van de wand. Dat omhoog en omlaag draaien zou wel een stuk moelijker gaan als bij een normalen. Als je hem wil gebruiken draai hem dan maar een heel klein stukje omhoog anders breekt hij af .


Aan de ene kant vindt ik hem wel goed gelukt het werkt wel. Het nadeel is dat je wel stevig moet draaien om de scrub naar boven te krijgen  en nog een nadeel is dat hij snel af  breekt. Veder vindt ik hem prima hij scrubt goed en je vingers worden er niet vies van.


latere toevoeging van dit bericht : Net ben ik thuis gekomen en doet hij het gewoon goed je kan hem nu makkelijk omhoog en omlaag draaien. Laat hem dus gewoon effe staan als je hem uit de koelkasr heb gehaald.

xxx

1 opmerking: