Pagina's

vrijdag 4 april 2014

zelf witte chocolade taart maken

heey


Gisteren heb ik witte chocolade taart gebakken. Ik hou super veel van bakken dus jullie zullen nog wel vaker dingen van eten tegen komen op mijn blog. De taart is wel super machtig naar een klein stukje zat ik al bomvol. nu ga ik vertellen hoe ik deze taart heb gemaakt.

Wat heb je nodig
400 gram witte chocola
600 ml slagroom
1 pak kandij koeken
100 gram boter
taartvorm
bakpapier

 

-We beginnen met de bodem, deze heb ik gemaakt van kandij koeken maar je kan natuurlijk ook andere koekjes gebruiken wat jij maar lekker vindt.

-Dan doe je de koekjes in een mixer(ongeveer 14 koekjes) tot dat er allemaal kleine kruimels zijn .

- Daarna smelt je 100 gram boter in de magnetron en dat roer je door de koekkruimels.

-Je doet bakpapier in de taartvorm en doet de kruimels er in. Druk alles goed aan. Zet de koekbodem even in de koelkast.

-Nu beginnen we met de vulling, neem 400 gram witte chocolade en smelt die op deau bain marie  methode.

-Doe 600 ml geklopte slagroom in een kom.

- Doe de gesmolten chocolade bij de slagroom en roer dit goed door zodat er geen klontjes meer in zitten.

-Haal de taartvorm uit de koelkast en doe het chocolade mengsel er in . Zorg dat overal evenveel chocola zit.

- Zet de taart voor 1 nacht in de koelkast.

Nu is de taart klaar om op te eten je kan hem ook nog versieren maar PAS OP : de taart kan niet te lang buiten de koelkast blijven. deze taart moet koud blijven anders zakt hij in. Ik had net al gezegd dat ik veel van bakken hou dus als jullie een leuk en lekker recept hebben plaats het dan hieronder.


                                                                 
                                                                             xxx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten