Pagina's

zondag 7 juni 2015

Fruit frozen yogurt

Dit weekend was het eindelijk weer lekker weer en daarom maakte ik deze heerlijke fruit frozen yogurt. Het is gezond en lekker.Ik heb 2 verschillende smaken gemaakt mango en bosvruchten 
Wat heb je nodig per glas 
-250 gram mango of bosvruchten 
-5 eetlepels yoghurt
-Sap van een halve citroen 
-3 eetlepels honing 
-Leuke bakjes of glazen 

Tips voor nog meer smaken: banaan, blauwe bessen, aardbeien , ananas, framboos.
Doe eerst de yoghurt in de blender, je kan allen soorten yoghurt gebruiken Griekse, magere, vanille, ik heb Turkse omdat we die toevallig nog in huis hadden, dan doe je het bevroren fruit er in, het is belangrijk dat het fruit nog goed bevroren is anders wordt het te waterig. Dan het sap van een halve citroen, bij de bosvruchten kan je er ook wat minder of helemaal niks in doen omdat dit fruit van zichzelf al best zuur is, ik heb het wel gedaan omdat ik wel van zuur hou maar dat is voor ieder z'n eigen smaak bij mango zou ik het wel doen. Doe 3 flinke eetlepels honing er bij, de honing die ik heb bevat wel veel suiker maar je kan ook geheel natuurlijke honing halen dan is het wel gezond.Nu blenden maar tot allen stukken fruit weg zijn, kleine pitjes blijven er wel in. Dan kan je het in een bakje of in een glas scheppen en lekker opeten.

Eet de frozen yogurt wel meteen op anders gaat het smelten. Het  is trouwens ook heel erg vullend ik heb minder als een glas op als middag eten en ik zat echt bom vol tot aan het avond eten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten