Pagina's

donderdag 22 mei 2014

gummiberen ijs

eerst wil ik even dit zeggen : de laatste tijd echt druk gehad met school en werken.vandaar dat ik al een tijdje niks heb gepost (sorry) . Volgende week heb ik wat minder school dus ook meer tijd. Jeeeyyy.

En nu weer waar dit bericht om draait . Laatst had een vriendin verteld dat ze dit recept ( ik weet niet echt of je het een recept kan noemen) had gevonden. Ik vond het er heel leuk uit zien dus ben het ook gaan proberen. Het is echt heel makkelijk en is zo gedaan en zeker goed voor de warme dagen.
 
wat heb je nodig
-gummi beren
- sprite
-ijs vormpjes

Als eerst doe je de gummi beren in de vormpjes. Doe je vol tot net onder de randen.
 
Daarna doe je de sprite er bij doe ze helemaal vol tot aan de randjes. Doe daarna de stokjes er in.

Nu kunnen ze in de vriezer.Ik heb ze er een hele nacht ingelaten. Nu allen nog maar uit de vormpjes halen en je hebt je eigen gemaakte gummi beren ijs. Tip als je de vormpjes even onder warm water houd laten de ijsjes makkelijk los. Ze zijn echt heel lekker zoet , eerst had ik verwacht dat de smaak niet zo sterk was maar dat was het gelukkig niet zelfs de sprite smaakt naar gummi beren. Ik vindt het best jammer dat je de kleurtjes niet meer zo goed ziet als hij bevroren is maar ja het draait om de smaak. Ook zijn de snoepjes wat harder dan ze eerst waren maar dat maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.
   

xxx




Geen opmerkingen:

Een reactie posten