Pagina's

dinsdag 18 februari 2014

zelf glitter schoenen maken

heey

Ik had zaterdag een carnavals wedstrijd op de manege. Je kreeg een prijs voor je kleding/versiering en voor hoe je gereden had. Onze(je moest met z'n tweeén naast elkaar rijden) naam was look like silver act like gold dus onze kleding/versiering was helemaal zilver. We hadden daarom ook zilveren schoenen nodig dus ik ben gaan zoeken op ineternet hoe ik die zelf kon maken . Even later had ik het gevonden en ben ik de volgende dag de spullen gaan halen die ik er voor nodig had.
Wat je nodig hebt:
-Een paar schoenen  
-Strooiglitters (kan je halen bij Xenos)
-Afplaktape
-Een kwast
-modge pod lijm
Je kan modge pod lijm kopen bij knutselwinkels maar daar is het vaak best duur . Je kan het ook zelf maken met hobbylijm die kan je halen bij de Action.Wat je doet is: je doet een half bekertje lijm en de rest van het bekertje vul je met water daarna roer je even tot het water helemaal wit is en zie zo je eigen gemaakte modge pod lijm.             
Begin met het afplakken van de zool. Druk de tape overal goed aan zodat die straks niet los laat.
 
Doe wat lijm op je schoen. Tip doe niet meteen lijm over je hele schoen maar allen op een deel bijvoorbeeld de neus.
 

Strooi er daarna glitters over heen. Schud een beetje boven een tijdschrift zodat de lossen glitters er af vallen die kan je later ook weer hergebruiken.

Zo doe je dat met heel je schoen. Nu zit laag een er op. Wacht nu een nacht en doe de volgende dag laag 2 er op. Doe dit op precies de zelfde manier als laag 1.
dit is het eindresultaat . Die laarsjes zijn voor de vriendin waar ik mee reed. Op mijn schoenen zitten 2 lagen glitters en op de laarsjes 3 en zo als je misschien wel ziet zijn er nog zwarte plekken op de laarsjes. De laarsjes waren een stuk lastiger maar het kan dus wel.
 
 We zijn trouwens met beide eerste geworden met de kleding en met het rijden dus onze avond kon niet meer stuk. Naar de prijs uitrijking was er nog een feestje en dat vondt ik ook echt super gezellig. Het was dus een geslaagde dag/nacht.
 
xxx 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten