Pagina's

maandag 20 januari 2014

zelf bruisballen maken

 
hey

Ik heb gisteren bruisballen gemaakt en ik wou effe laten zien hoe ik dat heb gedaan.

dit heb je nodig:
-vormpjes om het in te doen
-kokosvet (kan je halen bij de toko/afrowinkel)
-citroen zuur (kan je halen bij de toko/afrowinkel)
-baking soda (kan je halen bij de toko/afrowinkel)
-een kom of meerdere
-geur en kleurstof 
- een spray met water er in
Ik had geen leeg spray flesje dus heb ik de spray in een glas met water gedaan.
 
hoeveel:
citroen zuur ( 150 gram)
baking soda (300 gram
kokosvet (1.5 theelepel)
geurstof (1.5 theelepel )
 
beginnen maar!

Je begint met de baking soda en het citroenzuur af te wegen.
 

Dan roer je het citroenzuur en de baking soda door elkaar en prak je de grote stukjes die er nog in zitten met een vork plat.
 

 
Ik wil drie verschillende kleurtjes dus ik doe in elke kom 150 gram.
 
Voeg dan 1.5 theelepel kokosvet toe als je harde kokos vet heb smelt het dan eerst in de magnetron.
Doe er daarna ook 1.5 theelepel geurolie bij.


Voeg daarna de kleurstof toe. Je kan zelf bepalen hoeveel licht er aan hoe donker je de kleur wilt hebben. Begin met twee druppels dan kan je daarna altijd nog meer toevoegen. als de kleurstof gaat fizen/knetteren meteen roeren als het te lang gaat fizen kan je het weggooien. Roer de kleurstof goed door elkaar totdat al het wit de kleur is die je wilt.
 

Oke nu komt het moelijkste.Nou het is niet heel moelijk maar je moet goed opletten dat het niet gaat fizen/knetteren. je sprayt van een afstandje wat water in in de kom .Daarna kneed je het met je handen. Als je het gekneed heb spray je er weer een beetje water in (elke keer maar een klein beetje water sprayen)
Daarna maak je een klont van het mengsel in je had en laat je het van een afstandje vallen.

Als de klont heel blijft is het goed en kan je het menges in de vormpjes gaan doen.

 
 
druk alles goed aan anders gaan er straks stukjes afbrokkelen.
 
doe dit alles ook bij de andere schalen.
als alles in de vormpjes zit leg je de vormpjes voor een tijdje in de vriezer.Als ze hard zijn kan je ze er uit halen en gebruiken.
 



 
 dit is mijn eindresultaat
 
 
 
xxx
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten