Pagina's

zondag 26 januari 2014

bloemen diadeem

Heey

Ik heb donderdag op school een diadeem gemaakt van echte bloemen. Het duurt best lang omdat je allen bloemen apart op draad moet zetten maar het eind resultaat is echt super leuk.
 
 

Het is best moelijk uit te leggen hoe je het maakt zeker als je nog nooit met bloemen heb gewerkt. als je er nog nooit wat met bloemen heb gedaan kan je het beste beginnen met een corsage dat is een klein bloemstukje die mensen op hun kleding dragen voor als ze gaan trouwen of een belangerijk feest ofzo hebben .

dit is een corsage
 
Bij een corcage leer je hoe je bloemen op draad moet zetten. Nou bij een diadeem is dat het zelfde allen moet je dan kleine bosjes bet bloementjes op draad zetten. Als je alles op draad heb gezet kan je met een dik ijzerdraad de vorm van een diadeem maken en daar dan de draden  met de bloementjes omheen draaien .Zorg dat je de bloemen schuin tegen de diadeem draad legt en dat je de andere draden met bloementjes er beetje overheen legt zodat je de draad niet meer ziet.
 
nou ik hoop dat jullie er iets van snapen ik weet niet echt hoe ik het beter kan uitleggen.

 
Je zou de diadeem ook echt kunnen dragen als je zou willen maar hij is niet zo stevig dus je moet dan oppassen dat die niet kapot gaat . Om hem gewoon ergens neer te leggen staat ook heel leuk.
 
xxx
 
 

1 opmerking:

  1. Heel erg mooi! Mijn mama gaat over een maand trouwen dan wil ik ook zo iets! Ze heeft al een andere tiara voor mij klaar liggen maar ik heb liever de versie van bloemen, knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen