Pagina's

dinsdag 11 augustus 2015

Back to school tips


Binnenkort begint het nieuwe schooljaar weer. Sommige mensen vinden dit leuk andere mensen vinden het vreselijk maar toch moeten we er allemaal naar toe. Ik ga na de zomer vakantie mijn examen jaar in en daar ben ik niet heel makkelijk gekomen, Ik heb redelijk veel moeite met leren en hou ook helemaal niet van leren. In de jaren dat ik nu op school zit heb ik wel een aantal tips geleerd die ik vandaag graag met jullie deel.

De tip die bij mij het meeste helpt is opletten in de les, dit is zo super belangrijk. Als ik goed oplet in de les hoef ik thuis bijna niet meer te leren.

Maak je huiswerk in de les, zo hoef je thuis bijna niks meer te doen. Ook kun je in de les nog vragen stellen aan je leraar.

Tip om je schrift niet te vergeten is: doe je schrift in je boek. Ook kun je vaak lossen papiertjes met samenvattingen in je boekenkaft schuiven scheelt weer een hoop rommel in je tas.

Zoek de beste leermethode voor jou, wat bij een ander goed werkt kan bij jou helemaal niet werken. Ik kan bijvoorbeeld 20x iets overschrijven en het nog niet weten terwijl overschrijven bij een ander weer wel goed helpt. Bij mij helpt het juist als iemand mij wat verteld of het opleest.

(Agenda:Hema)
Schrijf je dingen in een papieren agenda. Heel veel mensen zetten hun huiswerk in hun telefoon maar voor mij werkt dat niet echt, ik heb liever gewoon nog een papieren agenda waarin ik makkelijk weer alles terug vind en iets kan mankeren als het extra belangrijk is. Zet jij het liever in je telefoon dan moet je dat ook zeker blijven doen maar vergeet je er vaak in te kijken of heb je toch het gevoel dat het niet helemaal werkt voor jou probeer dan weer is terug te gaan naar de old school  papieren agenda's.

Misschien een beetje een rare tip maar neem tissues mee naar school, Ik heb al een paar keer gehad dat ik op de wc zat en er geen wc papier was of dat ik ineens snot verkouden werd en niet uit de klas mocht om me neus te gaan snuiten, zorg dus dat je altijd een zakje met tissues bij hebt.


Maak een leuke planner en leg deze ergens in je kamer waar hij goed opvalt. Maak je planner bijvoorbeeld op zondag zodat je er alvast in kunt zetten wat je deze week moet leren en maken. verspreid je dingen goed over de dagen zodat je niet op maandag de hele dag aan het leren bent en dinsdag niks te doen hebt. Als je een planner maakt heb je hier goed overzicht op. Zet er ook in dat je bijvoorbeeld moet werken of een afspraak hebt waardoor je die dag maar weinig tijd over houd om te leren, ook huishoudelijke taken kun je er in zetten zoals de afwas of stofzuigen zo kun je die ook niet vergeten.

Leg je kleding en boeken 's avonds klaar zodat je meer tijd over houd in de ochtend ook kun je alvast je brood smeren.

En de laatste tip probeer niet te onzeker te zijn, Ik weet dat is moeilijk maar als je je over je onzekerheid heen kan zetten maak je wel meer vrienden want als je nooit wat tegen andere zegt weten ze ook niet of je aardig bent(wat je vast en zeker wel bent), Zeker als je na deze vakantie naar de eerste klas gaat en je echt niemand kent.Denk dan bij jezelf, iedereen vindt het spannend en vindt het juist fijn als iemand anders het gesprek begint.

Dit waren mijn tips. Hopelijk hebben jullie er iets aan, voor nu ga ik nog lekker drie weekjes vakantie houden en zo min mogelijk te denken aan school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten